احساسات کودک برای والدینش

احساسات کودک برای والدینش

کودک شش ماهه : دوست همه

نوزاد تازه متولد شده در ابتدا نمی تواند جهان را معنا کند. اما همانطور که مادرش روز به روز با روشهای آشنا از او نگهداری میکند، این الگوی شناخت جهان برای او شروع به ظهور می کند. هر وقت مادرش او را در آغوش میگیرد، او بوی مادر را تشخیص داده، او را لمس میکند و صدایش را میشنود، و به زودی می فهمد که غذا دادن یا آرامش کاریست که مادرش بدنبال آن است.

بنابراین دنیای کوچکی برای او ایجاد میشود، کودک مادر را با این روشهای ابتدایی “می شناسد” ، تصویر خود را در چشمان مادر میبیند و با گذشت زمان مادر برای کودک به شخصی تبدیل می شود که برای کودک از افراد گذرا متمایز میگردد.

در حدود سه ماهگی او چهره او را به وضوح تشخیص می دهد ، جایی که قبلا فقط آشنایی او را حس کرده بود و با حرکات مشتاقانه ی بیشتری نسبت به دیگران به او پاسخ می دهد. اما در شش ماهه اول، بیشتر کودک نسبت به همه دوستانه و خندان است و اجازه می دهد تقریباً هر کس او را در آغوش بکشد.

در این زمان بخشی از لذت والدین از کودکشان این است که دوستانه بودن او نظرات مشتاقانه ی آشنایان را جلب می کند. اما ، گرچه او معمولاً دوستانه است ، به تدریج در حال واکنش شدید به مادر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *